|

Љубо Киров, Иво Папазов – Ибрјама, Рут Колева и многу други го креваат својот глас против „слободен влез“

„Музиката не е стока што може да се конзумира без разлика на нејзината суштинска вредност“, изјавија повеќе од 110 истакнати бугарски уметници, професионалци од областа на културата и претставници на музичката индустрија.

Љубо Киров, Иво Папазов – Ибрјама, Група Остава, Камелија Тодорова, Камерен ансамбл Софиски солисти, Рут Колева, Преја, Дарина Такова, Клуб Mixtape 5, Кантус Фирмус, Sofia Live Festival и многу други го изразуваат својот став против актуелниот модел на финансирање, кој дава приоритет на настаните со слободен влез пред платените културни настани.

Во отвореното писмо до владините и културните институции, вклучително и Министерството за култура и Фондот за национална култура, музичарите велат дека во последните години непропорционално доминира пролиферацијата на бесплатни настани на културниот пазар, што доведува до несакани негативни последици. Иако некои од овие настани често тврдат дека ја едуцираат и збогатуваат публиката, се забележува спротивен ефект: публиката почнува да перципира одредени жанрови како првично слободни за консумирање.

„Секој концерт претставува долгогодишна обука, напорна работа и посветеност на уметниците кои заслужуваат праведна компензација за својата работа“, се вели во писмото испратено до министерот Најден Тодоров, Европската комисија и градоначалниците на Софија, Варна, Пловдив и Бургас.

Креаторите и организациите поддржани од неколку сцени кои се популарни кај публиката исто така велат: „Моделите на јавно финансирање кои фаворизираат бесплатни настани создаваат искривен пазар што им штети на сите актери во културниот сектор. Платените настани се клучни за да се обезбеди долговечност и одржливост на музичкиот сектор“.

Уметниците се децидни дека бесплатните настани треба да бидат резервирани за градските празници и специјални пригоди како новогодишната ноќ, а не да станат норма за сите претстави.

„Тоа е лоша услуга за екосистемот кога од елитните бендови и искусни професионалци исто така се очекува да свират без рационално и правично оданочување за јавноста само затоа што настанот е јавно финансиран.

Позицијата, исто така, привлекува внимание на разликата помеѓу аматерската и професионалната културна средина. „Децата од нашата професионална сфера своето музичко образование го започнуваат на четиригодишна возраст, посветувајќи просечно 20 години на своето усовршување, развој и талент, што покрај трудовата инвестиција е и финансиска инвестиција за државата. Професионалните музичари заслужуваат да бидат ценети и соодветно признаени“.

Креаторите предупредуваат дека доколку не се променат сегашните приоритети за финансирање, постои ризик да се создаде ситуација во која, во рок од неколку години, повеќе од 90% од културните оператори и музичките изведувачи ќе бидат принудени целосно и исклучиво да зависат од јавните средства.

Дополнително, сегашниот модел има сериозни последици за даночните обврзници.

„Итно ги повикуваме Министерството за култура, Комисијата за култура и медиуми на Народното собрание, Комитетот за култура на Заедницата на општините, општина Софија, општина Варна, општина Пловдив, општина Бургас и Национален културен фонд, Комитетот за култура и образование на Европскиот парламент да ги разгледаат нивните стратегии и приоритети за финансирање. Јавните средства треба да се распределат на начин што ќе ги поддржува музичките настани со билети, создавајќи можности за културните професионалци да заработат за живот од својата работа. Во исто време, бесплатните настани треба да бидат резервирани за новите уметници, осигурувајќи дека ќе ги добијат платформите што треба да ги развијат додека го зачувуваат интегритетот на индустријата за искусни професионалци.

Културата е влог во духот на еден народ, но и влог во неговата економија. Време е ова да се препознае со промовирање на систем за финансирање на културата кој го вреднува уметничкото дело, поттикнува фер конкуренција и обезбедува долгорочен развој на културните индустрии во Бугарија“, се вели во отвореното писмо на музичарите.

Фото: БНР

Слични Објави