|

Битка на небото: Ф-16 или МиГ-29? Кој авион да и се достави на Украина?

Борбените авиони како Ф-16 или МиГ-29 можат да го променат текот на војната, велат аналитичарите.

Украина сака да набави такви авиони. Зошто се важни, какви карактеристики имаат и како е да се лета во еден од нив?, анализираат медиумите во светот.

Поранешниот пилот на германското воздухопловство Јоаким Вергин ги опишува своите впечатоци од летањето со борбен авион. „Забрзувањето ви го одзема здивот“, вели тој.

Во моментов, како што стои во написите, се води дебата дали членките на НАТО треба да и го достават на Украина американскиот повеќенаменски борбен авион Ф-16 или неговиот руски колега МиГ-29.

Борбените авиони за прв пат беа користени на крајот на Втората светска војна. Млазниот погон овозможува многу поголеми брзини од пропелерскиот погон кој дотогаш преовладуваше.

Таквите борбени авиони можат да нападнат цели во воздухот и на земјата. За напади на копнени цели се користат ракети воздух-земја или конвенционални бомби, кои потоа паѓаат кон целите „според законите на физиката“, вели Леонхард Хубен, историчар и соработник на воено-историскиот музеј Берлин-Гатов. .

При изградбата на борбен авион мора да се размисли дали тој авион првенствено мора да соборува други летала и дали овие летала се слични на авиони кои можат да се одбранат? Или авионот е направен првенствено за напади на цели на земја?

МиГ-29 е компромисно решение со тогашна цел да ги заштити границите на Варшавскиот пакт од авијацијата на НАТО. Произведен е во 1983 година како таканаречен ловец-пресретнувач. Тој е во состојба брзо да се крене во воздух и да стигне до целта.

МиГ-29 е исклучително маневрирачки во воздух поради начинот на кој е конструиран. Тој дури може да застане вертикално на сопствениот млаз кратко време. На почетокот поради малиот резервоар можеше да помине мали растојанија и со тоа да заштеди на тежина, велат познавачите.



Слични Објави