Единствениот неуспешен актер е актерот кој се откажал – меѓу кино и музика со Јулијан Костов
Имаше време кога – за да се воведе – се даваше пример дека токму тој имал заеднички римејк на „Бен Хур“, популарната американска серија „24“ и трилерот „Код: Лондон“. Го нарекуваа „младиот Роберт де Ниро“ и „нашето бугарско стапало во Лондон“ и секогаш се споменуваше дека по неговиот 10-ти златен медал од републичкото првенство во пливање во Бугарија и бизнис менаџмент во Холандија, решил да се посвети на актерска професија, а сè започна за него откако беше меѓу 5.300 апликанти од цела Англија – тој беше меѓу 160-те примени во Националниот кралски театар. Всушност, ова е прв кастинг на кој присуствувал. Денес, името на Јулијан Костов се поврзува со неколку успешни холивудски продукции, како што е третата сезона на серијата „Белиот лотос“, на пример, со патот на Марија Бакалова до големото кино и „Оскарите“ заедно со него, со продукцијата . Да речеме, оној на најдобриот бугарски филм годинава според жирито на „Златна роза“ – Јулијан е копродуцент на „Триумф“. Дебитираше и како режисер со својот краток филм „Црвениот канал“, а сега за него може да се зборува и на музичко поле, бидејќи има неколку нумери достапни за сите слушатели.
Од својата пракса, Јулијан Костов разбира дека ѕвездите се само на небото, а ние сме најблаго кажано „ништо“ пред предизвиците кои големиот и огромен свет ни ги крие. Искуството го научило дека не е важен резултатот, туку патот. За него актерството пред се е вокација и начин на живот, вечно усовршување. Откако веќе сфати дека најважно е човекот да биде среќен, Јулијан Костов гостуваше во „Кино со зборови“ за да го направи токму тоа – да зборува за киното и среќата од него.
„Многу сум среќен што снимам филмови и ја имам привилегијата да бидам актер“, вели тој „Секогаш се чувствувам многу среќен што се трудам да го правам она што го сака моето срце.’
Но, зошто да се биде актер барало жртви – финансиски и во начинот на живот? Како оди неговата кариера во Лондон и зошто отсекогаш имал за цел да биде конкурентен на светскиот пазар? Зошто, според Јулијан, некои улоги се во функција на сценариото, кое е елементарно и не задоволува уметнички, и зошто покрај развивањето на актерските способности, мора да се прифатите себеси како производ на бизнисот и да знаете да се рекламирате?
Костов зборува за важноста на кастингот. Тој работи на создавање инфраструктура кај нас до која стигна – бугарските актери да можат да стигнат до можностите што ги нуди киното во странство.
Бугаринот, без разлика на која професија и област е, може да се реализира глобално од Бугарија, нема потреба да живее во Лондон или Њујорк“, објаснува Јулијан.
Зошто убавината на глумата никогаш не знае од каде ќе дојде вашата шанса и како можете да им помогнете на вашите агенти да разберат каква алатка сте навистина?
Актерот ги советува младите таленти како да бидат дел од споменатото филмско снимање, кое и е колку е бизнис, толку и занает.
Од него во звучната датотека можете да слушнете повеќе за:
• Методот на Станиславски, каде актерот ги црпи своите сеќавања за да се идентификува со неговиот лик – дали тоа помага или попречува?
• Која е анти-техниката за овој метод што Јулијан Костов го практикуваше во студиото на Ентони Мендел во Лондон, каде што тој тврди дека пораснал како уметник и личност?
• Како се активира мускулот за слушање, кој влијае на мозокот, телото и реакциите на актерот, и какво е значењето на партнерот со кој сте на една сцена?
• Што е „игра на островот“?
• Зошто најверната личност ја добива улогата, а не најдобриот актер, и зошто единствениот неуспешен актер е оној што се откажал?
• Дали високата уметност и комерцијалната уметност можат да бидат исти?
• Зошто „Триумф“ – првиот филм во кој Џулијан глумеше на бугарски јазик и преку кој заедно со Марија Бакалова ја создадоа својата продуцентска куќа „Пет океани“, со која си поставија за цел да ја извезат нашата култура на секој брег на светот – дали е еден од посебните филмови?
• Зошто апсурдот е веќе насекаде во светот и како „Триумф“ може да ни послужи како предупредување да внимаваме кого следиме и кому му веруваме?
• Дали навистина избираме во што веруваме и зошто граѓанска и уметничка должност на Јулијан Костов е да навлегува во вистината на секоја работа – да ја бара, но да не ја достигне?
• На која општествено значајна тема влијае неговото деби како режисер – филмот „Црвениот канал“ и како напредува работата на него?
Фото: БНР