Кобни 16 минути за грчкиот „воз на смртта“: Можел ли шефот на станицата да види дека ќе дојде до судир
Врз основа на извештајот, шефот на станицата во Неи Пори преку радио врска ги информирал своите колеги дека во 23:05 часот, товарниот воз 63503 тргнал од Неи Пори во правец на Атина. Само една минута претходно, патничкиот воз IC 62 помина покрај станицата во Лариса. Во следните 15 минути, два воза се движеа по истата пруга во спротивни насоки, а никој не забележа дека тоа се случува, анализираат медиумите во регионот.
Откако патнички и товарен воз се судрија во Грција, при што загинаа повеќе од 50 луѓе, властите се обидуваат да откријат што точно тргнало наопаку, и зошто шефот на станицата го пренасочил патничкиот воз на пруга каде што товарниот воз се движел во спротивна насока.
Се верува дека шефот на железничката станица во Лариса очигледно не ја забележал неговата грешка, но доказите покажуваат дека имал време да реагира и да ја спречи трагедијата.
Шефот на станицата, Василис Самарас, сигурно имал јасна слика каде се движат двата воза цели 15 минути пред него, на конзолата за контрола на сообраќајот, каде што има светлосни индикатори. Сепак, Самарас од непозната причина не ја забележал оваа грешка, пишува во написите.
Шефот на станицата во Лариса од непозната причина не реагирал, а бил убеден дека ИЦ 62 нормално се движи во правец на Солун. Во првите пет минути откако возот ја напушти својата станица, Самарас имаше визуелни индикатори на конзолата и виде каде се движи патничкиот воз. Потоа светлосниот индикатор се исклучува, но пет минути беа повеќе од доволни за да се забележи дека има аномалија во движењето на возовите, пишуваат грчките медиуми.
Според протоколот, шефовите на станиците се обврзани да одржуваат меѓусебна комуникација, таканаречена „книга на телеграми“. Освен ова, има и меморија за контрола на сообраќајот и снимање на аудио комуникација.
„Постои телефон, интерен, со кој шефот во Неи Пори го информира својот колега во Лариса што се случува на патеката. Шефот во Лариса е должен да го запамети бројот на телеграмата. Се чини дека шефот во Лариса не забележал дека возот тргнал на погрешна пруга“, изјави директорот на компанијата „ОСЕ Раилвеј“ Томас Хамамис.
Според сознанијата на ЕРТ, информацијата на шефот на станицата Неи Пори за возот ја слушнале сите кои имале отворени радиоврски. Сепак, не е јасно дали комуникацискиот протокол го следел менаџерот на станицата во Лариса.
„Штом возот IC 62 ја напушти станицата во Лариса, управникот на станицата беше должен телефонски да го извести својот колега во Неи Пори дека возот ја напуштил станицата и се движел по пругата кон него. Не знам што се случило меѓу нив“, рече Хамамис.